Speciální vzdělávání
Specifické poruchy učení
Základní dokument upravující práci se žáky se specifickými poruchami učení
Vyhláška č. 73/2005 o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
Pojem specifické poruchy učení označuje skupinu obtíží projevujících se při osvojování čtení, psaní, počítání i ostatních dovednostech.
Děti s těmito poruchami učení jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.
Základní typy poruch učení:
1. Dyslexie– porucha čtení
2. Dysortografie – specifická vývojová porucha pravopisu
3. Dysgrafie– specifická porucha grafického projevu, zejména psaní
4. Dyskalkulie– specifická porucha matematických schopností, počítání
V péči o tyto žáky využíváme:
- vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
- individuální přístup v rámci běžné třídy
- reedukaci vyškoleným učitelem
- spolupráci s pracovníky PPP Olomouckého kraje
Rady k domácí přípravě:
- pro přípravu na vyučování je vhodné stanovit určitou hodinu a tu dodržovat
- dětem velmi usnadní učení, pokud s ním rodiče při domácí přípravě spolupracují ( předčítají text, zvýrazní důležité informace…)
- je důležité pracovat v kratších intervalech a střídat různé druhy činností
- klidný přístup a vstřícnost