Školní metodik prevence
Školní metodik prevence zejména:
- spolupracuje se školním psychologem,
- spolupracuje s výchovným poradcem a třídními učiteli,
- pomáhá vytvářet a realizovat program prevence zneužívání návykových látek a negativních jevů ve škole,
- sleduje aktuální situaci na škole a inovuje strategie přístupu k prevenci,
- poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy při realizaci preventivního programu školy a při provádění jednotlivých preventivních aktivit,
- spolupracuje s institucemi, které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek,
- zajišťuje informovanost žáků, rodičů nebo jejich zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji,
- spolupracuje se středisky výchovné péče, s krizovými centry a dalšími institucemi, které poskytují primární, sekundární i terciální péči ve státních i nestátních zařízeních,
- ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům,
- pomáhá při vytváření nabídky volnočasových aktivit školy,
- dodržuje etický kodex poradenského pracovníka.
Mgr. Zdenka Václavková
Konzultace: Po – Pá: 7:30 – 8:00; 9:40 – 10:00, dále dle domluvy
Telefon: 585 013 731
Email: zc.tavssznull@avokvalcav
Náš Minimální preventivní program je vypracováván vždy na příslušný školní rok (krátkodobé cíle primární prevence) a je součástí výchovně vzdělávacího programu školy. Odráží specifikace školy a vždy vychází z aktuální situace na škole a reflektuje evaluaci průběhu předchozího období (školního roku). Minimální preventivní program vypracovává školní metodik prevence v úzké spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky za podpory vedení školy. Metodik prevence se opírá zejména o užší tým pracovníků (výchovný poradce, školní psycholog), průběžně vyhodnocuje preventivní strategii školy a vypracovává závěrečnou evaluační zprávu za příslušný školní rok. Tato zpráva je součástí výroční zprávy školy.
Prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže zahrnuje tyto oblasti rizikového chování:
– zneužívání návykových látek – alkohol, kouření, drogy
– extrémní projevy agrese, zneužívání, týrání, domácí násilí a šikana
– záškoláctví, kriminalita, vandalismus
– poruchy příjmu potravy
– sexuálně-rizikové chování
– negativní působení sekt, rasismus a xenofobie
– netolismus (virtuální drogy) a patologické hráčství (gambling)
– extrémně rizikové sporty a rizikové chování v dopravě